web analytics

0733 371 331 office@CErapid.ro

Menu
CErapid.ro

prezinta:

NOU!!! – acum CErapid.ro te ajuta cu raportul de evaluare pentru incadrarea in noua grila de impozitare la cladirile cu destinatie comerciala sau mixta (rezidentiala si cometciala) evaluatorii nostri, agreati ANEVAR te ajuta cu acest raport de evaluare in Timisoara, Lugoj sau orasele apropiate.

Cand ai nevoie de acest raport de evaluare si cum il poti obtine afli in textul de mai jos.

Recent, ANEVAR a finalizat metodologia de determinare a valorii impozabile pentru clădirile nerezidențiale deținute de persoane fizice sau juridice.

În determinarea valorii impozabile se poate aplica doar o singură abordare în intocmirea raportului de evaluare, în condiţiile în care nu există informaţii suficiente pentru aplicarea celorlalte abordări, dintre următoarele:

-abordarea prin cost,

-abordarea prin venit,

-abordarea prin piaţă.

Cauti un evaluator in Timisoara, Lugoj, sau orasele apropiate?

www.CErapid.ro   cerapid.ro@gmail.com    office@cerapid.ro   0733371331


Cand trebuie sa faci un raport de evaluare pentru impozitare in Timisoara, Lugoj sau in restul tarii si pentru ce? Cauti un evaluator in Timisoara, Lugoj sau alte zone din Judetul Timis? In explicatiile de mai jos facem referire la persoanele fizice care au in proprietate un imobil in care in prezent se desfasoara si alte activitati sau au alte destinatii decat cea de locuit.

Mai jos veti gasi toate situatiile posibile, explicate in asa fel incat sa puteti determina in care situatie va aflati, daca aveti sau nu nevoie de un raport de evaluare.

  1. Persoanele fizice care detin doar cladiri cu utilizare rezidentiala, adica sunt folosite strict pentru a se locui in ele, nu trebuie sa faca nimic special in comparatie cu ceea ce au facut pana acum si nu au nevoie de un raport de evaluare pentru stabilirea grilei de impozitare.
  2. Pentru cladirile nerezidentiale sau cu destinatie mixta va trebui contractat un evaluator autorizat pentru a intocmi un raport de evaluare. Daca nu se intampla acest lucru, cota de impozitare creste cu pana la 1000% si va fi de 2% si nu cuprinsa intre 0.2 si 1.3%.
  3. Proprietarii unei cladiri in care se afla sediul unei firme sau PFA trebuie sa declare daca sediul este cu activitate sau nu. Daca in locatia respectiva nu se desfasoara activitate, mai exact daca firma cu sediul acolo are punct de lucru in alta parte, nu deduce cheltuieli pentru intretinerea sediului,etc. rezulta ca nu are activitate acolo si atunci ne gasim in situatia de la punctul 1.
  4. Daca sediul sau punctul de lucru al firmei sau PFA are activitate economica impozitul se va calcula in functie de identificarea suprafetelor utilizate in cele doua scopuri (residential si nerezidential sau economic).
  5. In cazul apartamentelor sau caselor de locuit unde se afla sedii de firme sau PFA, pentru o incadrare cat mai corecta a cladirii ca utilizare rezidentiala, nerezidentiala sau mixta, se poate revizui contractul de inchiriere sau comodat si se observa felul in care sunt delimitate suprafetele utilizate.Daca suprafetele sunt prezentate distinct (conform documentatiei cadastrale sau pe baza declaratiei pe proprie raspundere a contribuabilului), pentru partea nerezidentiala va trebui contractat un evaluator autorizat iar raportul de evaluare va trebui transmis autoritatilor locale.
  6. Daca suprafetele nu sunt identificate distinct impozitul se va calcula avand in vedere cine este platitorul utilitatilor. In cazul in care cheltuielile sunt platite de catre proprietarul persoana fizica si nu sunt deduse de catre persoana juridica titulara a contractului de inchiriere sau comodat, cladirea va fi considerata cu utilizare rezidentiala (vezi pct. 1). Daca vor fi deduse cheltuielile de catre persoana juridica titulara a contractului de inchiriere sau comodat, cladirea va fi considerata cu utilizare nerezidentiala (vezi pct. 2). Raportul de evaluare se intocmeste pentru intregul imobil din care autoritatile pot selecta sa impoziteze doar cota parte folosita in scop diferit de cel rezidential.
  7. In cazul utilizarii partiale sau integrale a cladirii ca nerezidentiala si cand suprafetele sunt identificate distinct, este recomandata contractarea unui evaluator autorizat si realizarea unui raport de evaluare in perioada 1 ianuarie – 31 martie 2016. Dupa aceasta data nu mai pot fi realizate rapoarte de evaluare pentru anul 2016 si contribuabilii vor plati cota majorata a impozitului daca aveau posibilitatea sa solicite rapoarte de evaluare si nu au facut-o. Raportul de evaluare nu poate fi realizat inainte de 1 ianuarie 2016.
  8. Daca se impune realizarea unui raport de evaluare si acest lucru nu este solicitat de catre persoana fizica, aceasta va plati cota de impozit majorata de 2% asupra valorii fiscal calculate de catre contribuabil conform regulilor aplicabile cladirilor rezidentiale apartinand persoanelor fizice.
  9. Daca ai nevoie de un evaluator Timisoara, Lugoj sau alte orase din Judetul Timis, pentru a realiza un raport de evaluare pentru impozitare – Contacteaza CErapid.ro pe email cerapid.ro@gmail.com , office@cerapid.ro sau la telefon 0733371331.

Acest articol are la baza Noul Cod Fiscal, explicatiile de pe vascu.ro si diferite forumuri pe care se discuta subiectul raport de evaluare pentru stabilirea grilei de impozitare.

raport de evaluare timisoara lugoj anevar

informatii puteti gasi si pe site-urile partenere www.ceimobiliare.ro www.cerapid.ro si in curand pe www.ceasiguram.ro si www.ceoras.ro

Pre-made Skins

Here you can see the pre-made skins for Vertikal. Vertikal is a true high quality and clean multi-purpose theme which will fit for any business and websites.

Please take a look at these demos. We believe Vertikal will suit for you and you will love it as much as we do...

Pre-made skins